poniedziałek, 18 maja 2009

Każde życie ma wartość

Od piątku w kinach można oglądać film „Jeszcze nie wieczór” Jacka Bławuta. Jest to debiut tego reżysera. Jednak nie o tym chciałbym dzisiaj napisać, bo recenzję filmu z pewnością znajdziecie w Internecie i innych mediach. Bardziej zaciekawiło mnie to, że występują w nim… głównie starsi aktorzy i aktorki! Widziałem w telewizji relację z premiery tego obrazu. Znane postaci polskiego filmu i teatru opowiadały o tym, dlaczego zdecydowały się w nim zagrać i jak postrzegają sam pomysł jego powstania. Muszę Wam powiedzieć, że dla mnie sam fakt nakręcenia go jest bardzo dobrym pomysłem! Dlaczego? Ponieważ według mnie jest to wspaniała promocja życia. Tak, właśnie tak! We współczesnym świecie, w którym z ekranów kin i telewizorów spoglądają na nas atrakcyjne, młode aktorki i zabójczo przystojni aktorzy, musi zastanawiać i zmuszać do pewnej refleksji film, który jest jedną wielką afirmacją życia i aktywności – niezależnie od wieku. Osoby w nim grające mają ponad 70, 80 a nawet 90 lat (np. Danuta Szaflarska – 94 lata)! Zatem cóż? Każde życie ma wartość! Również wtedy, gdy jest się osobą w podeszłym wieku, a codzienność wypełnia zmaganie się z niedołęstwem, chorobą, samotnością i cierpieniem. Mylę się?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz